Izložba: "Paradise now_", Ivana Tkalčić

Calendar69 bf4bc7235415b38c1bc8ef53678928b03dd2297c0025d04f47182dfc9afd1527 23.03.2019. Man42 ae1cb02a74a7536029db89d487ad480558c7066e2ea1ae54e2d0c9f502f76a7b
Large 56fb6ce3 017a 44de a031 f57a0fe673f3

➤ U subotu, 23. ožujka u 20.00 sati u osječkoj Galeriji Kazamat održat će se otvorenje izložbe umjetnice Ivane Tkalčić pod nazivom „Paradise now_
_twilight zone, snapchat, camera, text to speech"
Otvorenju izložbe će prethoditi razgovor s umjetnicom, s početkom u 19 sati.

Izložba je otvorena do nedjelje, 7. travnja, a možete ju posjetiti za vrijeme radnog vremena Galerije Kazamat:
Srijeda, četvrtak i petak od 17:00 do 20:00 sati
Subota i nedjelja od 10:00 do 13:00 sati

Ulaz na izložbu je slobodan.

*Izložba je realizirana uz potporu Ministarstva kulture RH i Grada Osijeka.


➤ TEKST KUSTOSA:
Paradise Now_
_twilight zone, snapchat, camera, text to speech

Prema W.J.T. Mitchellu slike su oduvijek bile s nama, uključujući sliku svijeta. U različitim razdobljima i na različitim mjestima postojale su različite slike svijeta. One mogu promijeniti percepciju preokrećući logično, zamagljivanjem razlike između stvarnosti i reprodukcije. Prirodno vjerujemo u njihovo postojanje, no one samo naizgled podsjećaju na stvari, događaje i osobe.
Pojam „stvarnog“ je i dalje aktualna tema mnogih debata u eri visoko optimiziranih petlji interakcije, osobnih vijesti, botova, automatski generiranih sadržaja, lažnih vijesti, mogućnosti da se uroni u proširenu stvarnost i sve-pametnijih umjetnih inteligencija koji izazivaju samu prirodu "stvarnosti" i oblikuju novo stanje ljudske percepcije.
U ovom "novom" digitalnom svijetu, možda ćemo postići digitalni zagrobni život, stvoriti vlastitu simulaciju koristeći se pohranjenim podatcima ili možda već živimo u post-ljudskoj simulaciji stvorenoj od strane neke napredne civilizacije.
Čak ako živimo u simulaciji, ona i dalje sadrži mnoge nejasnoće, a poruke koje primamo iz okoline su često izokrenute i kodirane. Jedan od razloga tome mogla bi biti količina podataka koje na dnevnoj bazi moramo procesuirati, postavljeno u odnosu na percepciju doživljene stvarnosti. Obilje podataka koje svakodnevno prihvaćamo mogu promijeniti našu percepciju stvarnosti. Ono što vidimo, čujemo i doživimo može se preoblikovati ovisno o dostupnosti informacija i tehnologija.
Kako informacije, komunikacija i nove tehnologije mijenjaju i oblikuju ljudsko stanje, svijest i percepciju, dok ljudi oblikuju informacije, komunikaciju i tehnologije? Kakvo “novo” ljudsko stanje, svijest i percepcija nastaju?
Svakodnevni život se preusmjerava online , u prostor za oblikovanje novog pogleda kroz stvaranje, gledanje i cirkulacijom podataka u ogromnim količinama. U svojoj knjizi "Homo Deus: kratka povijest sutrašnjice" Y. N. Harari navodi da su "podaci najvažnija vrijednost u svijetu" zbog čega je potrebno preispitati njihov način korištenja i vlasništvo. Ako su naši osobni podaci u pitanju - podaci naše online prisutnosti, offline kretanja, pa čak i naši biološki podataka, možemo li sami njima upravljati ili to radi netko drugi, s i bez našeg dopuštenja?
Ako pogledamo našu dnevnu online komunikaciju, ona se više ne odvija samo kroz tekstualne poruke i slike, nego i kroz videozapise, GIF-ove, Twitter postove, blogove, igre, Skype i grupne razgovore. Čak ako smo daleko od naših prijatelja i obitelji, možemo se trenutačno spojiti i imati osjećaj gotovo fizičke prisutnosti. No s druge strane, sve te informacije ostavljaju digitalni trag koji se može slijediti do izvora i potencijalno zloupotrijebiti.
Većina digitalnih platformi koje svakodnevno koristimo (youtube, google, facebook, instagram, tiktok, twitter, amazone, eBay, news portali) ne samo da prikupljaju informacije o nama kao korisnicima, nego i filtriraju sve dostupne informacije prema „našim“ potrebama, pokazujući nam informacije za koji smatraju da bi bile najbolje za nas, vođeni načelom „ako ti se sviđa ovo, sviđat će ti se i ono“ . Mi kao korisnici možemo imati osjećaj korisnog personaliziranog svakodnevnog okružja u kojemu individualno odlučujemo i slijedimo svoje pravo slobode izbora, no sve to može biti samo dio našeg osobnog svijeta iluzija, život u odvojenom balonu .
Za sve nove vizualne podražaje, često je teško biti siguran što vidimo kada gledamo. Kroz naš “balonski” pogled , prikupljamo djeliće informacija, pretpostavljajući da je ono što vidimo koherentno i ekvivalentno stvarnosti. Problem takvog pogleda je u tome što se korisnici nalaze u intelektualnoj izolaciji, u takozvanom "paralelnom informacijskom svemiru", koji se hrani samim sobom. Kao rezultat, korisnici se odvajaju od informacija koje se ne slažu s njihovim stajalištima, učinkovito ih izolirajući u vlastite kulturne i/ili ideološke balone. Također kad donosimo odluke o informacijama na koje ćemo usmjeriti pažnju, biramo prema nekim nesvjesnim kriterijima. Svjesna pažnja, koju velike medijske i tehnologijske kompanije pokušavaju što duže zadržati, uhvatiti i zaplijeniti je možda posljednja linija otpora za osiguravanje privatnih misli i svjesne akcije?
Ulazimo u post-informacijsku i post-ljudsku eru, koja radikalno transformira način i prirodu našeg življenja, postojanja i razumijevanja svijeta koji nas okružuje. Nadalje, na osobnoj razini, granica između online i offline života je nestala. Najintimniji dio naših života postao je dio virtualnog svijeta koji izvlači snagu iz medija. Naša percepcija i iskustvo svijeta se nesumnjivo mijenja.
Informacije i slike kojima smo okruženi postaju dio naše percepcije svijeta, naše točke gledišta, razumijevanja stvarnosti - temelj za razmišljanje i djelovanje.


Dio projekta je realiziran u sklopu Mreže za razvoj talenata Summer Sessions 2018. u koprodukciji udruge Metamedij, Pula i V2_Instituta za nestabilne medije, Rotterdam.


➤ O AUTORICI:
Ivana Tkalčić (Sisak,1987.) diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti (MA) u Zagrebu i magistrirala ekonomiju na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu (mag.oec.). Akad. god. 2015/2014 boravi na Akademiji likovnih umjetnosti u Münchenu. Finalistica Erste fragmenata 12, dobitnica nagrade RCAA young european award i Rektorove nagrade za samostalni umjetnički rad.
Ima realizirane brojne samostalne i grupne izložbe od kojih su neke: samostalne: 2018. Obiteljska mitologija, Gradska galerija Striegl, Sisak; 2018. Paradise now_, izložbeni salon Izidor Kršnjavi, Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb; 2017. Error in Utopia v 0.2, Jan Arnold gallery, Museums Quartier, Beč; 2017. Error in Utopia v 0.1, Showroom Karlplatz, RCAA, Beč; 2016. Nepročitane knjige, Šira, Zagreb; grupne: 2019. Global vs. Endemic, C3 Centro de Ciencias de la Complejidad, UNAM, Mexico City; 2018. Summer Sessions 2018 (Kunstavond XL), V2_ Lab, Rotterdam; 2018. Zlatna lubenica 2.0, 20 Media Mediterranea festival, SKUC, Pula; 2018. 34. Salon Mladih, Panoptikon, HDLU, Zagreb; 2018. Platforma za eksperiment, Galerija VN, Zagreb; 2017. The Wrong New Digital Art Biennale- Homeostasis Lab, Sao Paulo; 2017. 4. bijenale slikarstva, HDLU, Zagreb; 2017. Memories II, galerija Huong Ngo, Hanoi, Vijetnam; 2017. 5. Odessa bijenale suvremene umjetnosti, Muzej moderne i suvremene umjetnosti Odessa, Ukrajina; 2016. 25. slavonski biennale, Granice vidljivosti, Muzej likovnih umjetnosti, Osijek; 2016. Transform 2016: Transformation of image, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb.
Sudjelovala je na brojnim projektima umjetničkih rezidencija u Austriji, Belgiji, Grčkoj, Norveškoj, Nizozemskoj, Italiji i Poljskoj.

https://ivanatkalcic.com/