Izložba / Artist talk: "Unraveling the Elephant - ExpLoring spirals in thE PHysicAl curreNT", Lin Pei-Han
![]() |
![]() |
U sklopu otvorenja bit će održan i artist talk s umjetnicom Lin Pei-Han, koji će publici pružiti uvid u vlastiti umjetnički proces, koncept izložbe i osobna promišljanja o radu.
-
HR:
PREDGOVOR
Unraveling the Elephant - ExpLoring spirals in thE PHysicAl curreNT
Unraveling the Elephant ili Razotkrivanje slona u nazivu izložbe tajvanske umjetnice Lin Pei-Han odnosi se na idiomatski izraz "slon u prostoriji" (ili "elephant in the room" na engleskom) koji se koristi kao slikovito objašnjenje za očigledan problem koji svi primjećuju ili su svjesni njegova postojanja, ali izbjegavaju otvoreno pričati o njemu – obično zato što je neugodan, osjetljiv ili pak kontroverzan. Svojim radom umjetnica čini upravo suprotno te otvoreno progovara upravo o takvim problemima.
Pei-Han kroz slojevit, multidisciplinaran pristup pokazuje dosljedne obrasce ljudskog ponašanja ili djelovanja koji se ponavljaju tijekom čitave povijesti čovječanstva te, posljedično, imaju negativan utjecaj na pojedince i na društvo u cjelini. Polazeći od vlastitog iskustva – oduzimanja identiteta kao posljedice sustavne kolonizacije i okupacije Tajvana, umjetnica pronalazi poveznice u događajima koji nisu u izravnoj vezi, ali im je zajednički "slon u prostoriji" odnosno neugodna istina o kojoj mnogi ne usude razgovarati. Možda je to i razlog zbog kojeg se takvi događaji ponavljaju, ako i nije zasigurno je dio tog problema. Šutnja u ovom slučaju nije zlato i upravo zato umjetnica svjesno bira govoriti o problemima, ne samo onima koji je dotiču na osobnoj razini nego i o onima koji pogađaju druge, marginalizirane skupine ljudi, čiji se problemi najčešće zataškavaju i često prisilno prešućuju. Osim slona, koji stoji u nazivu izložbe, ključna riječ je i spirala. Spirala u ovom kontekstu može predstavljati cikličko kretanje povijesti odnosno filozofsku tezu o ponavljaju procesa i povijesnih stanja. Naime, riječima umjetnice, ovaj projekt prikladno nazvan Unraveling the Elephant in the Spiral Room ili Razotkrivanje slona u spiralnoj sobi, povlači paralelu između spiralne prirode svemira i cikličkih obrazaca kulturne represije i traume te mu je cilj rasvijetliti duboki utjecaj takvih pojava na pojedince i zajednice.
Ako bismo u definiciji "angažirane književnosti" J. P. Sartrea ("Književnost otkriva čitaocima njihovu vlastitu situaciju, kako bi mogli preuzeti odgovornost za nju."), riječ književnost zamijenili sa riječju umjetnost, a riječ čitateljima sa riječi gledateljima ona bi glasila ovako: "Umjetnost otkriva gledateljima njihovu vlastitu situaciju, kako bi mogli preuzeti odgovornost za nju." Takva je i umjetnost Lin Pei-Han. Ona poziva promatrača na suočavanje sa „slonom u sobi“ i razotkrivanjem neugodnih istina s ciljem poticanja empatije, razumijevanja i pomirenja pred povijesnim nepravdama i kulturnim traumama. Iako termin "angažirana umjetnost", koji se koristi za umjetničko stvaralaštvo koje istražuje i kritički progovara o negativnim aspektima društvene stvarnosti nije ništa novo, on je itekako aktualan. Svojom umjetničkom praksom potvrđuje to i Lin Pei-Han, umjetnica koja posredstvom različitih medija poput slikarstva, skulpture, videa, instalacije, zvuka i teksta javno govori o brisanju kultura i povijesnih trauma na Balkanu, Tajvanu i u nordijskim regijama.
Naposljetku, ostaje nam vječno pitanje – može li umjetnost mijenjati svijet? Teško. No, ono što zasigurno može jest ukazati na negativna društvena zbivanja s ciljem osvješćivanja promatrača i pozivanja na reakciju. Takva je angažirana umjetnost. Njezina je svrha izazvati reakciju kod promatrača i dok je god umjetnika koji se ne boje „razotkriti slona u prostoriji“ i publike koja je spremna vidjeti i čuti, umjetnost će imati sposobnost poticanja pozitivnih promjena u društvu.
Unraveling the Elephant - ExpLoring spirals in thE PHysicAl curreNT
Unraveling the Elephant ili Razotkrivanje slona u nazivu izložbe tajvanske umjetnice Lin Pei-Han odnosi se na idiomatski izraz "slon u prostoriji" (ili "elephant in the room" na engleskom) koji se koristi kao slikovito objašnjenje za očigledan problem koji svi primjećuju ili su svjesni njegova postojanja, ali izbjegavaju otvoreno pričati o njemu – obično zato što je neugodan, osjetljiv ili pak kontroverzan. Svojim radom umjetnica čini upravo suprotno te otvoreno progovara upravo o takvim problemima.
Pei-Han kroz slojevit, multidisciplinaran pristup pokazuje dosljedne obrasce ljudskog ponašanja ili djelovanja koji se ponavljaju tijekom čitave povijesti čovječanstva te, posljedično, imaju negativan utjecaj na pojedince i na društvo u cjelini. Polazeći od vlastitog iskustva – oduzimanja identiteta kao posljedice sustavne kolonizacije i okupacije Tajvana, umjetnica pronalazi poveznice u događajima koji nisu u izravnoj vezi, ali im je zajednički "slon u prostoriji" odnosno neugodna istina o kojoj mnogi ne usude razgovarati. Možda je to i razlog zbog kojeg se takvi događaji ponavljaju, ako i nije zasigurno je dio tog problema. Šutnja u ovom slučaju nije zlato i upravo zato umjetnica svjesno bira govoriti o problemima, ne samo onima koji je dotiču na osobnoj razini nego i o onima koji pogađaju druge, marginalizirane skupine ljudi, čiji se problemi najčešće zataškavaju i često prisilno prešućuju. Osim slona, koji stoji u nazivu izložbe, ključna riječ je i spirala. Spirala u ovom kontekstu može predstavljati cikličko kretanje povijesti odnosno filozofsku tezu o ponavljaju procesa i povijesnih stanja. Naime, riječima umjetnice, ovaj projekt prikladno nazvan Unraveling the Elephant in the Spiral Room ili Razotkrivanje slona u spiralnoj sobi, povlači paralelu između spiralne prirode svemira i cikličkih obrazaca kulturne represije i traume te mu je cilj rasvijetliti duboki utjecaj takvih pojava na pojedince i zajednice.
Ako bismo u definiciji "angažirane književnosti" J. P. Sartrea ("Književnost otkriva čitaocima njihovu vlastitu situaciju, kako bi mogli preuzeti odgovornost za nju."), riječ književnost zamijenili sa riječju umjetnost, a riječ čitateljima sa riječi gledateljima ona bi glasila ovako: "Umjetnost otkriva gledateljima njihovu vlastitu situaciju, kako bi mogli preuzeti odgovornost za nju." Takva je i umjetnost Lin Pei-Han. Ona poziva promatrača na suočavanje sa „slonom u sobi“ i razotkrivanjem neugodnih istina s ciljem poticanja empatije, razumijevanja i pomirenja pred povijesnim nepravdama i kulturnim traumama. Iako termin "angažirana umjetnost", koji se koristi za umjetničko stvaralaštvo koje istražuje i kritički progovara o negativnim aspektima društvene stvarnosti nije ništa novo, on je itekako aktualan. Svojom umjetničkom praksom potvrđuje to i Lin Pei-Han, umjetnica koja posredstvom različitih medija poput slikarstva, skulpture, videa, instalacije, zvuka i teksta javno govori o brisanju kultura i povijesnih trauma na Balkanu, Tajvanu i u nordijskim regijama.
Naposljetku, ostaje nam vječno pitanje – može li umjetnost mijenjati svijet? Teško. No, ono što zasigurno može jest ukazati na negativna društvena zbivanja s ciljem osvješćivanja promatrača i pozivanja na reakciju. Takva je angažirana umjetnost. Njezina je svrha izazvati reakciju kod promatrača i dok je god umjetnika koji se ne boje „razotkriti slona u prostoriji“ i publike koja je spremna vidjeti i čuti, umjetnost će imati sposobnost poticanja pozitivnih promjena u društvu.
Diana Ososlija
-
BIOGRAFIJA UMJETNICE
Lin Pei-Han je multidisciplinarna umjetnica čiji se rad temelji na istraživanju i obuhvaća slikarstvo, pokretne slike, skulpturu, tekstil, video, arhitekturu, instalacije, zvuk i tekst. Provodi terenska istraživanja na sjecištu politike, ekološke pravde i ljudskih prava. Kombinira analognu i digitalnu forenziku podataka te koristi protest i istraživanja ranjivosti kao estetski pristup. Linine metode proizlaze iz empatije i uključuju formate temeljene na intervjuima, računalnu obradu i 3D ispis. Diplomirala je arhitektonsko projektiranje (B Arch) na Sveučilištu Shin Chien u Taipeiju, Tajvan, a magistrirala likovnu umjetnost (MFA) na NTNU i UiT u Trondheimu i Tromsøu, Norveška. Njezini su radovi izlagani diljem Norveške i međunarodno, uključujući Norske Kunsthåndverkeres, Temautstilling, Bomuldsfabriken Kunsthall, Arendal (Norveška, 2024.), 29. slavonski bijenale u organizaciji Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku (Hrvatska, 2024.), Vadsø Kunstforening (Norveška, 2024.), Kristiansund Kunsthall (Norveška, 2023.), Trøndelagsutstillingen u Trøndelag centru za suvremenu umjetnost, Trondheim (Norveška, 2023.), Tromsø Kunstforening (Norveška, 2022.), K-U-K, Trondheim (Norveška, 2023.), Bodø Biennale (Norveška, 2022.), River Art Gallery, Taichung (Tajvan, 2024.), Eleven ten studio, Basel (Švicarska, 2024.) i Galeriju Vrba, Široki Brijeg (Bosna i Hercegovina, 2024.).
Lin Pei-Han je multidisciplinarna umjetnica čiji se rad temelji na istraživanju i obuhvaća slikarstvo, pokretne slike, skulpturu, tekstil, video, arhitekturu, instalacije, zvuk i tekst. Provodi terenska istraživanja na sjecištu politike, ekološke pravde i ljudskih prava. Kombinira analognu i digitalnu forenziku podataka te koristi protest i istraživanja ranjivosti kao estetski pristup. Linine metode proizlaze iz empatije i uključuju formate temeljene na intervjuima, računalnu obradu i 3D ispis. Diplomirala je arhitektonsko projektiranje (B Arch) na Sveučilištu Shin Chien u Taipeiju, Tajvan, a magistrirala likovnu umjetnost (MFA) na NTNU i UiT u Trondheimu i Tromsøu, Norveška. Njezini su radovi izlagani diljem Norveške i međunarodno, uključujući Norske Kunsthåndverkeres, Temautstilling, Bomuldsfabriken Kunsthall, Arendal (Norveška, 2024.), 29. slavonski bijenale u organizaciji Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku (Hrvatska, 2024.), Vadsø Kunstforening (Norveška, 2024.), Kristiansund Kunsthall (Norveška, 2023.), Trøndelagsutstillingen u Trøndelag centru za suvremenu umjetnost, Trondheim (Norveška, 2023.), Tromsø Kunstforening (Norveška, 2022.), K-U-K, Trondheim (Norveška, 2023.), Bodø Biennale (Norveška, 2022.), River Art Gallery, Taichung (Tajvan, 2024.), Eleven ten studio, Basel (Švicarska, 2024.) i Galeriju Vrba, Široki Brijeg (Bosna i Hercegovina, 2024.).
_
EN:
CURATORIAL TEXT
Unraveling the Elephant - ExpLoring spirals in thE PHysicAl curreNT
Unraveling the Elephant, the title of the exhibition by Taiwanese artist Lin Pei-Han, refers to the idiomatic expression “the elephant in the room”, a metaphor used to describe an obvious issue that everyone notices or is aware of, but avoids discussing openly—typically because it is uncomfortable, sensitive, or controversial. With her work, the artist does exactly the opposite: she openly addresses such issues.
Through a layered, multidisciplinary approach, Pei-Han reveals consistent patterns of human behavior and action that have recurred throughout human history and, consequently, have had a negative impact on individuals and society as a whole. Starting from her own experience—the erasure of identity as a consequence of the systematic colonization and occupation of Taiwan—the artist draws connections between events that may not be directly related, but are united by a common “elephant in the room,” that is, an uncomfortable truth that many are afraid to talk about. This might even be the reason why such events keep repeating; if not, it is certainly part of the problem. In this case, silence is not golden, and the artist deliberately chooses to speak out—not only about issues that affect her personally, but also about those impacting others, particularly marginalized groups whose problems are often silenced or deliberately covered up.
In addition to the elephant, which features in the exhibition title, another key word is spiral. In this context, the spiral may represent the cyclical nature of history—a philosophical idea about the repetition of processes and historical conditions. In the artist’s own words, the project, aptly titled Unraveling the Elephant in the Spiral Room, draws a parallel between the spiral nature of the universe and the recurring patterns of cultural repression and trauma, with the aim of shedding light on the profound impact such phenomena have on individuals and communities.
If we were to take J. P. Sartre’s definition of “engaged literature” (“Literature reveals to readers their own situation, so they may assume responsibility for it.”), and substitute the word literature with art, and readers with viewers, it would read: “Art reveals to viewers their own situation, so they may assume responsibility for it.” Such is the art of Lin Pei-Han. She invites the observer to confront the “elephant in the room” and to uncover uncomfortable truths, aiming to foster empathy, understanding, and reconciliation in the face of historical injustices and cultural traumas.
Although the term engaged art, which refers to artistic practices that explore and critically address the negative aspects of social reality, is nothing new, it remains highly relevant today. Lin Pei-Han’s artistic practice is a testament to this. Through various media—painting, sculpture, video, installation, sound, and text—she speaks publicly about the erasure of cultures and historical traumas in the Balkans, Taiwan, and the Nordic regions.
In the end, we are left with the eternal question: Can art change the world? Probably not. But what it can do is draw attention to harmful social phenomena, raise awareness, and invite viewers to react. That is the essence of engaged art. Its purpose is to provoke a reaction, and as long as there are artists who are not afraid to “unravel the elephant in the room,” and audiences willing to see and listen, art will retain its power to inspire positive change in society.
Unraveling the Elephant - ExpLoring spirals in thE PHysicAl curreNT
Unraveling the Elephant, the title of the exhibition by Taiwanese artist Lin Pei-Han, refers to the idiomatic expression “the elephant in the room”, a metaphor used to describe an obvious issue that everyone notices or is aware of, but avoids discussing openly—typically because it is uncomfortable, sensitive, or controversial. With her work, the artist does exactly the opposite: she openly addresses such issues.
Through a layered, multidisciplinary approach, Pei-Han reveals consistent patterns of human behavior and action that have recurred throughout human history and, consequently, have had a negative impact on individuals and society as a whole. Starting from her own experience—the erasure of identity as a consequence of the systematic colonization and occupation of Taiwan—the artist draws connections between events that may not be directly related, but are united by a common “elephant in the room,” that is, an uncomfortable truth that many are afraid to talk about. This might even be the reason why such events keep repeating; if not, it is certainly part of the problem. In this case, silence is not golden, and the artist deliberately chooses to speak out—not only about issues that affect her personally, but also about those impacting others, particularly marginalized groups whose problems are often silenced or deliberately covered up.
In addition to the elephant, which features in the exhibition title, another key word is spiral. In this context, the spiral may represent the cyclical nature of history—a philosophical idea about the repetition of processes and historical conditions. In the artist’s own words, the project, aptly titled Unraveling the Elephant in the Spiral Room, draws a parallel between the spiral nature of the universe and the recurring patterns of cultural repression and trauma, with the aim of shedding light on the profound impact such phenomena have on individuals and communities.
If we were to take J. P. Sartre’s definition of “engaged literature” (“Literature reveals to readers their own situation, so they may assume responsibility for it.”), and substitute the word literature with art, and readers with viewers, it would read: “Art reveals to viewers their own situation, so they may assume responsibility for it.” Such is the art of Lin Pei-Han. She invites the observer to confront the “elephant in the room” and to uncover uncomfortable truths, aiming to foster empathy, understanding, and reconciliation in the face of historical injustices and cultural traumas.
Although the term engaged art, which refers to artistic practices that explore and critically address the negative aspects of social reality, is nothing new, it remains highly relevant today. Lin Pei-Han’s artistic practice is a testament to this. Through various media—painting, sculpture, video, installation, sound, and text—she speaks publicly about the erasure of cultures and historical traumas in the Balkans, Taiwan, and the Nordic regions.
In the end, we are left with the eternal question: Can art change the world? Probably not. But what it can do is draw attention to harmful social phenomena, raise awareness, and invite viewers to react. That is the essence of engaged art. Its purpose is to provoke a reaction, and as long as there are artists who are not afraid to “unravel the elephant in the room,” and audiences willing to see and listen, art will retain its power to inspire positive change in society.
Diana Ososlija
-
ARTIST BIOGRAPHY
Lin, Pei-Han is a multidisciplinary artist whose research-based works encompass painting, moving images, sculpture, textile, video, architecture, installation, sound, and text. She is doing site research between politics, environmental justice, and human rights. She combines analog and digital data forensics and uses protest and vulnerability investigations as her aesthetic. Lin’s methodologies initiate from empathy and include interview-based formats, computation, and 3d printing. Lin holds a B Arch in Architecture Design from Shin Chien University in Taipei, Taiwan, and MFAs in Fine Art from NTNU and UiT at Trondheim and Tromsø, Norway. Her works exhibited across Norway and internationally, including Norske Kunsthåndverkeres, Temautstilling, Bomuldsfabriken Kunsthall (Arendal 2024), Vrba Gallery(Bosnia and Herzgovina 2024), Kristiansund Kunsthall 2023, Trøndelagsutstillingen at Trøndelag centre for Contemporary Art (Trondheim 2023), TromsøKunstforening 2022, K-U-K (Trondheim 2023), BodøBiennale 2022, Cultural places (Vienna 2020), and The InsideOut Gallery (Sacramento, CA 2021), among others.

Lin, Pei-Han is a multidisciplinary artist whose research-based works encompass painting, moving images, sculpture, textile, video, architecture, installation, sound, and text. She is doing site research between politics, environmental justice, and human rights. She combines analog and digital data forensics and uses protest and vulnerability investigations as her aesthetic. Lin’s methodologies initiate from empathy and include interview-based formats, computation, and 3d printing. Lin holds a B Arch in Architecture Design from Shin Chien University in Taipei, Taiwan, and MFAs in Fine Art from NTNU and UiT at Trondheim and Tromsø, Norway. Her works exhibited across Norway and internationally, including Norske Kunsthåndverkeres, Temautstilling, Bomuldsfabriken Kunsthall (Arendal 2024), Vrba Gallery(Bosnia and Herzgovina 2024), Kristiansund Kunsthall 2023, Trøndelagsutstillingen at Trøndelag centre for Contemporary Art (Trondheim 2023), TromsøKunstforening 2022, K-U-K (Trondheim 2023), BodøBiennale 2022, Cultural places (Vienna 2020), and The InsideOut Gallery (Sacramento, CA 2021), among others.

Ulaz na izložbu je slobodan.
RADNO VRIJEME GALERIJE KAZAMAT:
srijeda, četvrtak i petak od 17 do 20 sati
subota i nedjelja od 10 do 13 sati
srijeda, četvrtak i petak od 17 do 20 sati
subota i nedjelja od 10 do 13 sati
Izložbu podržavaju Ministarstvo kulture i medija i Grad Osijek.
Projekt podupiru NCAF, Troms fylkeskommune, Dahzi high school and OCA.
Projekt podupiru NCAF, Troms fylkeskommune, Dahzi high school and OCA.